March 23, 2017

Stiri

 
Top 10 jucarii de succes din toate timpurile
Iata, pentru amuzament, un top al celor 10 jucarii de mare succes din istoria recenta a jucariilor.

Slinky

In 1943, un inginer naval, Richard James, care facea cercetari asupra unor dispozitive menite sa stabilizeze navele, a construit un obiect care avea sa devina, in chip destul de surprinzator, o jucarie extrem de populara, reprezentand perfect categoria "simplu, dar ingenios".

Practic, a fost vorba despre un arc de sarma - 25 de metri de sarma, infasurata intr-un arc spiral, cu diametrul de 8 cm. Pare ceva banal, dar… surpriza! Spirala de sarma putea sa coboare singura scarile! Inginerul James si-a dat seama de potentialul inventiei sale vazand felul in care s-a miscat un astfel de arc spiral, pe care il daramase din gresela de pe un raft.

Play-Doh

Trebuia sa fie un produs pentru curatarea tapetului; asta au intentionat sa obtina, in 1955, inventatorii Joseph and Noah McVicker. Dar, pana la urma, a iesit altceva: pasta de modelat Play-Doh, care a a inlocuit cu succes plastilina unsuroasa cu care se jucasera (si se murdarisera) copiii americani pana atunci.

Hula Hoop

E vorba despre cercul acela care ne jucam in copilarie, facandu-l sa se invarta in jurul taliei. Pare greu de crezut ca asa ceva ar fi presupus existenta unui inventator oficial; conceptul exista de multa vreme, dar trebuia, pesemne, sa apara cineva care sa exploateze comercial ideea. Si acel "cineva" a fost firma Wham-O, o companie producatoare de jucarii din California care, la sfarsitul anilor 1950, a inceput sa fabrice cercuri din plastic colorat, care au avut un succes enorm.

Easy Bake Oven

Lansata in 1963, aceasta adorabila jucarie s-a vandut, de atunci, in peste de 16 milioane de exmplare. Era un cuptoras de jucarie, dar nu unul inert; dimpotriva, era primul cuptor de jucarie care chiar functiona (de-adevaratelea, cum spun copiii).

G. I. Joe

Sa admiram mai intai originalitatea conceptiei, de-a dreptul revolutionara: G.I. Joe este o papusa pentru baieti! Firma Hasbro a scos pe piata "soldatul" Joe in 1964, dand astfel si baietilor posibilitatea sa se joace cu papusi fara ca tatii lor sa se scandalizeze si lansand, astfel, si prima "action figure" din istoria jucariilor - o papusa capabila de multe posturi si miscari, datorita celor 21 de parti mobile.

Cabbage Patch Kids

O poveste draguta si o conceptie interesanta au stat la baza crearii acestor jucarii. "Parintele" lor a fost un artist/om de afaceri american, Xavier Roberts, inca un adolescent pe vremea cand a lansat, in anii 1970, "maternitatea" Babyland General Hospital (o fosta clinica, transformata in atelier si magazin de jucarii), de unde copiii puteau "adopta un bebelus" - un bebe-papusa, desigur.

Furbie

In 1998, nou-lansatii Furbies faceau furori: niste jucarii animatronice cat pumnul, cu invelis de plus, care "vorbeau" un limbaj propriu si care au avut un asemenea succes, incat in primul an, numarul exemplarelor vandute a atins cifra ametitoare de 27 de milioane!

Un Furbie nu costa mai mult de 30 de dolari, dar dispareau asa de repede din magazine, incat parintii, disperati de insistentele odraslelor, cautau pe internet oferte de la particulari si acceptau sa plateasca si 100 de dolari pe un astfel de animalut-robotel-vorbitor.

Barbie

Fitoasa si faimoasa papusa Barbie a venit pe lume in 1959, ca o creatie a sotilor Ruth si Elliot Handler, fondatori - impreuna cu Harold Matson - ai vestitei companii Mattel. Sotii Handler si-au gasit inspiratia uitandu-se la fiica lor, Barbara (Barbie) care, la vremea aceea, prefera sa se joace cu papusi carora le atribuia roluri de adulti.

Mama ei s-a gandit, atunci, sa creeze o papusa cu aspect de femeie adulta, o noutate pentru piata americana, unde existau doar papusi traditionale,cu infatisare de fetite sau bebelusi.

In cursul unei calatorii in Elvetia, cei doi au gasit si modelul, o papusa de fabricatie germana, numita Bild Lilli. Au cumparat licenta si au inceput sa produca masiv faimoasele papusi Barbie, cu infatisarea unor tinere femei elegante, "accesorizate" cu zeci de toalete, animale de companie, masini, case si alte dotari la moda pentru o tanara chic (dupa conceptia americana).

Pokemon

Ce nebunie a fost si cu astia! Monstrisorii de buzunar, inspirati dintr-o jucarie japoneza numita Poketto Monstaa, erau niste creaturi hibride capabile de tot felul de actiuni si care se luptau unele cu altele sub indrumarea antrenorilor lor. In afara de jucarii, s-au dezvoltat jocuri video, un serial de desene animate si o serie de cartonase cu personajele respective, ca sa nu mai vorbim de coperti de caiet, brelocuri, ornamente pentru pomul de Craciun…

Cubul Rubik

Multi dintre noi ne amintim inca nebunia creata de aceasta jucarie; (eu, una, imi aduc aminte de "peisajul" din curtea scolii, unde, la inceputul anilor '80, peste jumatate dintre copiii si adolescentii prezenti acolo invarteau in maini cate un cub dintr-asta.)

29/04/2016

 
Ce jucarii prefera bebelusii - baieti

Se pare că cel mai potrivit cadou de Crăciun pentru bebelușii de sex masculin este o păpușă, cel puțin asta sugerează o nouă cercetare care indică faptul că aceștia preferă păpușile în defavoarea mașinuțelor.

După ce le-au arătat bebelușilor în vârstă de 4 și 5 luni imagini cu obiecte, oameni și păpuși, cercetătorii australieni de la University of Western Sydney au ajuns la concluzia că băieții preferă obiecte care au chipuri și nu mașinile. 

Oamenii de știință au explicat că au reușit să determine preferințele copiilor implicați în studiu în funcție de cât de mult timp se uitau aceștia la fiecare obiect. 

Rezultatele au indicat faptul că, la fel ca fetele, băieții erau mult mai predispuși să se joace cu păpuși decât cu mașini. 

„Indiferent cât de surprinzător poate părea, deși obișnuim să le luăm băieților mașini și fetelor păpuși, știința sugerează că, de fapt, băieții preferă păpușile”, a explicat cercetătoarea dr. Paola Escudero. 

„Toată lumea adoră să cumpere păpuși pentru fete și mașinuțe pentru băieți. Pur și simplu asta facem. Această tendință a noastră este susținută de cercetări anterioare care indică faptul că băieții de 3 ani preferă să se joace cu mașinuțe și jucării de construcții, în timp ce fetele preferă păpușile”, a mai explicat ea. 

„Cu toate acestea, folosind o tehnologie care urmărește privirea persoanei, am descoperit că aceste preferințe specifice genului nu sunt prezente la copiii de 5 luni, lucru care incă faptul că ele sunt rezultatul schimbărilor psihologice (precum nivelul hormonilor), a dezvoltării cognitive sau a presiunii sociale”, a adăugat dr. Escudero. 

De asemenea, cercetătoarea susține că noua cercetare asigură noi dovezi științifice care apără existența unei legături naturale între bebelușii de sex masculin și păpuși. Cu toate acestea, autorii studiului recunosc faptul că este nevoie de mai multe studii pentru a înțelege mai bine preferințele în materie de jucării, în funcție de sexul copilului, 

„Este nevoie de mai multe cercetări pentru a umple golul dintre perioada cuprinsă între vârsta de 5 luni și 3 ani, cu scopul de a determina dacă interesul băieților pentru mașinuțe sau alte jucării stereotipale este determinat de factori naturali sau nenaturali”, a mai explicat cercetătoarea. 

Sursa: descopera.ro

29/04/2016

 
Formula jucariei perfecte

Un psiholog britanic a elaborat o formula matematica pentru a-i ajuta pe parinti sa aleaga jucaria care se potriveste in mod ideal atat copilului lor, cat si bugetului familiei.

Psihologul Cliff Arnall a elaborat formula la cererea unei companii britanice producatoare de jucarii, Worlds Apart.

Firma a finantat un studiu care a aratat ca majoritatea copiilor au primit, de Craciun, cadouri care nu le-au placut si cu care nu se joaca.

Cliff Arnall a luat in considerare 6 criterii, desemnate prin litere si carora parintii le pot asocia valori de la 1 la 5:

  • PI: copilul prefera jocul individual?
  • PO: cat de capabil e copilul sa se joace impreuna cu alti copii?
  • CR: jucaria e stimulatoare, incurajeaza creativitatea?
  • S: jucaria incurajeaza activitatea sociala?
  • U: cat de utila/practica e jucaria? Poate copilul sa se joace cu ea in cursul intregului an? E usor de transportat si de depozitat?
  • H: jucaria isi va pastra interesul de-a lungul timpului? Va putea fi folosita si de fratii mai mici, in anii urmatori?

Pare simplu, dar e nevoie de ceva calcule matematice, deoarece trebuie adunate valorile, apoi suma trebuie adunata cu: T inmultit cu L, totul impartit la radacina patrata a lui C (unde T e numarul de ore - estimat - in care copilul se joaca, in cursul unei saptamani, cu jucaria respectiva, L este numarul estimat de luni in care copilul ar fi interesat sa se joace cu obiectul cu pricina, iar C e pretul jucariei).

Cam complicat, asa ca firma Worlds Apart a pus la punct un website pe care parintii pot introduce pur si simplu valorile si afla rezultatul final. Un rezultat cu valoarea in jur de 40 e considerat foarte bun.

Arnall spera ca formula matematica - in ciuda complexitatii ei - sa-i ajute pe parinti sa aleaga mai usor cadourile, iar pe copii sa se bucure mai mult de ele.

Sursa: descopera.ro

29/04/2016

 
Cea mai deprimanta jucarie construita vreodata

Spiritul ludic nu-i paraseste niciodata pe adulti, iar numerosi parinti se distreaza cu jucariile copiilor. O noua gama de jucarii s-ar putea insa sa nu le pice tocmai bine parintilor – aceasta iti da posibilitatea de a-ti construi propria cladire de birouri, reproducand fidel « spiritul » de lucru intr-o companie. Motiv pentru care a fost decretata – de adulti – cea mai deprimanta jucarie din lume.

The Cubes este un joc care te indeamna sa colectionezi mini-birouri, angajati si spatii de munca, pana cand ajungi sa-ti contruiesti o intreaga corporatie moderna. De jucarie. Producatorii britanici, Accoutrements, nu au neglijat nimic: de la secretare si departamentul de IT, pana la contabilitate si femeile de serviciu - toate personajele care se regasesc intr-o companie sunt reproduse cu fidelitate in joc.

In plus, in The Cubes, apar inclusiv speakeri motivationali, consultanti externi sau, spre oroarea managerilor, protestanti care cer mai multe drepturi. Fiecare personaj colectionabil costa 4,5 euro - astfel incat, in functie de buget, iti poti construi o companie micuta sau ditamai corporatia transnationala. "The Cubes este primul joc din lume care reuseste sa surprinda fidel spiritul corporatist modern", se lauda producatorii. Ce succes va avea, ramane de vazut...

Sursa: descopera.ro

29/04/2016

 
100 de ani de istorie a jucariilor

Un film interesant care prezinta in doar doua minute 100 de ani de istorie a jucariilor: https://youtu.be/EDAPaEVr1Hk

28/04/2016



»Articolul poate fi gasit la adresa:

Copyright ©2017 Greencert Design & programming by TheSign